28.11.2012

getting ready for a winter in alaska

hej på er ! eftermiddagen har då spenderats till lunch på marttacafe tillsammans med mami och hennes boss som joinade också för en stund. kände mig ganska vuxen då vi satt och diskutera preppkurser och inträdesprov och så. visste btw inte att preppkuser kostar, och blev helt chokad då jag såg en reklam där de hade en preppkurs till MEDI för 900 euro. 900 euro !!!! jag som trodde skolningen var gratis i finland...

efter lunch som bestod av godaste salladen och kanelbullen on earth deog jag iväg till partioaitta och stockmann och letade efter en vinterjacka. behöver verkligen en ordentlig roch nu när det blir kallt, och för att jag inte troligen växer så hemskt mycket mer är det helt okej att köpa en lite dyrare som sen skulle hoppeligen hålla hela luvet. blev helt kär i lila canada goosen, men skulle nästan säga den är för dyr... älskar också sveas dunjacka, vilken är basiclly likdan fast över dubbelt billigare. och makias klarblåa jacka, såååååå snygg men antagligen för kall för -30 grader. så får se vad julgubben hämtar ! vilken tycker ni är finast ?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kommentarer (: