14.10.2012

my buddies
















äntligen ordentligt med bilder ! hehe har haft en semi tråkig blogg utan fina bilder, beklagar det men blogger är otroligt långsam på att ladda upp bilder och så orkar jag helt enkelt inte ha med mig kameran överallt. senaste tre scoutlägren skulle nog haft många bra fototillfällen men vågar inte ta med mig kameran till skogen efter att jag lyckades söndra min ipod hehe. men här har ni ändå lite bilder från våra senaste scoutmöten. vi bakade pizza som ni säkert märkte och sådant trevligt. goda bilder indeed.

i fredags var det först alltså karhunkaatajaiset dvs. ledarnas efterfest till karhunkaato, kunde dock inte stanna hemskt länge för vi måste åka vidare till noux. kul iallafall med att träffa folk och så. chillade resten av fredagskvällen i vår lilla stuga ute i skogen. helt sjukt skönt att bara vara där, sitta med ljus och tala om allting. på lördagen hann vi basta och så före småttingarna kom, sedan blev det typ konstant kaos resten av lägret. haha men ni förstår nog hur det är med små barn ute i skogen. vi hade ändå fixat roligt program så vi grillade marshmellows och åt tortillas så det var inte så farligt. tyckte bara synd om barnen som måste sova ute i vindskydd fast det haglade och vi ledare sovde inomhus. men å andra sidan har vi också upplevt det och man lär sig inte på andra sätt än att helt enkelt göra saker och ting.

jag talar nuförtiden typ om inget annat än scouting, borde rakt bara byta om detta till en scoutblogg typ. men saken är den att de så huippu juttu att mitt liv typ kretsar omkring det. haha inte nu helt men nästan. tänkte skriva ett inlägg om allt awesome med scouterna, men det får bli till en annan gång för nu börjar sömnbristen kännas och jag somnar snart här. skulle verkligen uppskatta en ettans morgon imorgon tack. nu blir det godnatt för min del ! och btw lite roddigt inlägg men kan inte hjälppas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kommentarer (: